Alt articol „boring” despre SEO

Sunt miliarde de site-uri, marea majoritate facute cu un singur scop: clienti si/sau trafic. Fiecare om care presteaza un serviciu, fiecare firma care a existat in ultimii 20 de ani are sau a avut macar un site. Nu mai vorbim de bloguri, portaluri, ziare sau nisa de adult. Din punctul meu de vedere, e o nebunie ce se intampla acum, e explozie de siteuri. Sunt nise unde se bat sute, poate chiar mia de site-uri pe aceleasi cuvinte cheie. Cunosc oameni care si-au luat zeci de domenii dintr-o nisa doar pentru a avea o oarecare sansa sau chiar exclusivitate. Iar google nu are alta solutie decat sa se adapteze si primul lucru care i-a bulversat pe toti a fost sa renunte la pagerank.

E usor de inteles de ce au facut asta, toata lumea cumpara link-uri de la pagini cu pr mare iar succesul era oarecum garantat. Era un business din care unii au facut si fac averi. Poate ca n-ar fi renuntat la pr daca numarul de site-uri crestea mai lent. Acum e exact invers, toti vor sa scape de toate aceste link-uri pentru ca atrag penalizari sau negative seo. Sau cum vrea fiecare sa-i spuna.

E naspa sa fii in ziua de azi propietar de site care depinde exclusiv de meniul online, tocmai din cauza concurentei. Nimeni nu-si mai face site fara sa apeleze la un Gigel care sa i-l si optimizeze, ideea de a apela la o firma de publicitate nu e la indemana oricui, nu multi isi permit un buget de mii de euro. Doar ca Gigel – optimizatorul face atat cat se pricepe iar concurenta nu sta. Ideea e ca acum, chiar si cu un site optimizat relativ ok, nu e garantat ca ai sanse sa ajungi in top 20. Este o realitate de care m-am lovit si eu, sunt nise unde concurenta e atat de mare incat nu prea ai ce sa faci decat sa speri. Si ar mai fi ceva: Gigel nu se ocupa doar de site-ul tau, se ocupa de 50 de siteuri, daca s-ar ocupa doar de al tau, ar trebui sa-l platesti cu cel putin 1000E/luna. Optimizarea, in opinia unor posesori de site, inseamna cateva click-uri de maus „magice” pe care doar Gigel le stie. Nimeni nu crede ca in spatele unui site de succes sta multa munca zilnica, brainstorming, documentare si ochi lipiti de monitor. Este o problema pe care am intalnit-o in aproape 90% din cazuri. Romanul n-o sa plateasca niciodata mai mult de cateva sute de lei pe seo pentru ca are impresia ca e tepuit. El vrea rezultate imediat si daca te apuci sa-i explici ca dureaza cateva luni pina la primele rezultate, nu faci altceva decat sa dai impresia ca esti chiar un tepar.

Mi-a placut si mie pina de curand sa ma joc cu seo dar m-am oprit. Nu musai din cauza clientilor, ci din cauza lui google pe care, partial, il inteleg. Algoritmii lui nu pare ca sunt pregatiti sa faca fata atator site-uri pe aceiasi nisa, d’aia se tot schimba lucrurile de la o luna la alta. Rezultatul ? munca pierduta, bani pierduti, clienti nemultumiti. Probabil, daca va citi vreo expert seo acest articol isi va da ochii peste cap, pe sistem: coaie, nu stii sa faci seo, mie nu-mi sta nicio nisa in cale, aduc pe prima pagina orice site, bla bla. Ai dreptate bro, poate nu sunt atat de bun ca tine. Dar nu generalizam, vorbim doar de anumite nise. Si eu aduc dar nu pe 200 de lei, poate pe 2000Euro. Da cineva ? nimeni ?

Va intrebati care sunt acele nise ? E irelevant, in curand cam toate vor fi overloaded iar google se va umple si mai mult de bani. Pentru ca neavand sansa de a ajunge ever pe prima pagina, vei apela la adwords unde vei plati pentru un click o avere. Deja se liciteaza sume uriase, am vazut chiar si 12 lei/un click dar sunt sigur ca sunt si sume mai mari. Iar cum romanul navigheaza si se informeaza inainte sa cumpere, doar google are de castigat. Nu m-ar mira ca in cativa ani, prima pagina sa fie doar pentru adwords. In fond e afacerea lor insa asta ar insemna sfarsitul a ceea ce inseamna seo. Dar pina atunci se imbogatesc si altii gen moz, semrush sau ahrefs. Pentru ca dau impresia ca fara ei nu poti face seo. Gresit, n-ai nevoie de niciunul dintre ei sa poti aduce un site in top 10, trebuie doar sa respecti niste reguli si sa muncesti mai mult decat ceilalti. Dar da bine sa cunosti cat mai multi termeni, pare ca esti seo guru si stii despre ce vorbesti. Dar niste rezultate vedem si noi ?

O sa va dau un exemplu care mi-a pus capac: un site in top 3 a inceput incet sa cada niste pozitii, pendula intre 7 si 8. Ma suna clientul la un moment dat sa ma roage sa-l urc inapoi in top 3 ca nu prea mai suna lumea. Am facut cea mai mare greseala, am schimbat un cuvant din titlu si un h. Stiti unde este site-ul acum ? Pe pagina 3-a. Pentru un singur cuvant si un h! Daca nu faceam nicio modificare poate ramaneam acolo. Asta intelege google prin „update” de algoritmi ? Sa-ti arunce la hazna munca de 2 ani pentru o greseala minora ?

Anul trecut prin toamna s-au intors din morti site-urile care au fost penalizate din varii motive. Si atunci mi-am luat-o in freza, pentru ca pozitia mea castigata prin munca a dat-o altuia care 2 ani a stat pe pagina 50. Acum li s-a pus pe astia care n-au site-ul responsive. Ce va fi in toamna ? Ce va fi peste 2 ani ? Pai.. sa-ti vezi site-ul cum se duce in jos si sa-ti fie frica sa faci si cea mai mica modificare.. cu siguranta va fi wow!

Fii primul care comenteaza in "Alt articol „boring” despre SEO"

Lasa un comentariu

Adresa de Email NU va fi publicata


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.